Books and Book Chapters by Michael Siegrist

2023

  • Hartmann, C. & Siegrist, M. (2023). Consumer attitudes to cultured meat products: improving understanding and acceptance. In: M. Post, C. Cannon & C. Bryant (Eds.), Advances in cultured meat technology (pp. 341-356). Burleigh Dodds Science Publishing, Cambridge, UK. doi: external page 10.19103/AS.2023.0130.15

2020

2019

2018

  • Siegrist, M. & Visschers V. H. M. (2018) Differences in Risk Perception Between Hazards and Between Individuals. In: Raue M., Lermer, E. & Streicher, B. (Eds.). Psychological Perspectives on Risk and Risk Analysis. Springer Nature Switzerland AG external page https://www.springer.com/us/book/9783319924762

2017

  • Siegrist, M. & Hartmann, C. (2017). Overcoming the Challenges of Communicating Uncertainties Across National Contexts. In: Hall Jamieson, K., Kahan, D. M., & Scheufele, D. A. (Eds.). The Oxford Handbook of the Science of Science Communication (pp. 445-453). New York, NY: Oxford University Press. doi: external page 10.1093/oxfordhb/9780190497620.013.47

2014

  • Siegrist, M. (2014). Wie sich Konsumenten manipulieren lassen. Referat anlässlich der 5. Konsumententagung zum Thema "Gesund, nachhaltig oder lustvoll essen?" vom 30. April 2013. In A. Kellerhals (Ed.), Bilateralismus im multilateralen Europa. Referate zu Fragen der Zukunft Europas 2013 (pp. 119-122). Schulthess Juristische Medien AG, Zürich - Basel - Genf.

2012

  • Siegrist, M. & Bernauer, T. (2012). Meinung, Konsum, Kommunikation und Akzeptanz. In Leitungsgruppe des NFP 59 (Eds.), Nutzen und Risiken der Freisetzung gentechnisch veränderter Pflanzen - Programmsynthese des Nationalen Forschungsprogramms 59 (pp. 198-219). Bern: vdf Hochschulverlag AG.

2011

  • Siegrist, M., Nowack, B. & Kastenholz, H. (2011). Environmental Considerations of and Societal Reactions to Nanotechnology in the Food Sector. In L. J. Frewer, W. Norde, A. R. H. Fischer & F. W. H. Kamper (Eds.), Nanotechnology in the Agri-Food Sector (pp. 209-223). Weinheim, Germany: Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.

2010

  • Siegrist, M. (2010). Wie nehmen Menschen Risiken wahr und welche Schlussfolgerungen ergeben sich daraus für die Kommunikation agrarwissenschaftlicher Resultate? In O. Christen, G. Erhardt, H. Flessa, Latacz-Lohmann, J. Mueller & A. Otte (Eds.), agrarspectrum - Wie gehen wir mit Risiken um? Risiko und Risikomanagement in Agrarwirtschaft, Agrarpolitik und Agrarforschung (Vol. 43, pp. 135-139). Frankfurt a.M.: DLG Verlag.
  • Siegrist, M. (2010). Psychometric Paradigm. In S. Hornig Priest (Ed.), Encyclopedia of Science and Technology Communication (Vol. 2, pp. 600-601). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Siegrist, M. (2010). Trust and Attitudes. In S. Hornig Priest (Ed.), Encyclopedia of Science and Technology Communication (Vol. 2, pp. 909-912). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

2009

  • Kastenholz, H., Helland, A. & Siegrist, M. (2009). Precaution in practice? The case of nanomaterial industry. In S. Martorell, C. Guedes Soares & J. Barnett (Eds.), Safety, Reliability and Risk Analysis. Theory, Methods and Applications (Vol. 1, pp. 361-364). London: Taylor & Francis Group.

2008

  • Keller, C. & Siegrist, M. (2008). Wie können Ärztinnen und Ärzte Risiko kommunizieren? Risikowahrnehmung in der Beratung zur Pränatalen Diagnostik. In D. C. Hürlimann, R. Baumann-Hölzle & H. Müller (Eds.), Der Beratungsprozess in der Pränatalen Diagnostik (Vol. 8, pp. 205-214). Berlin: Peter Lang.

2007

  • Earle, T. C., Siegrist, M. & Gutscher, H. (2007). Trust, Risk Perception and the TCC Model of Cooperation. In M. Siegrist, T. C. Earle & H. Gutscher (Eds.), Trust in Cooperative Risk Management. Uncertainty and Scepticism in the Public Mind (pp. 1-49). London: Earthscan.
JavaScript has been disabled in your browser